Käytät vanhentunutta selainta. Selaimesi ei mahdollisesti näytä tätä tai muita sivustoja oikein. Sinun tulisi päivittää selaimesi tai käyttää vaihtoehtoista selainta..
Mitä enemmän akun kapasiteetti on laskenut, sitä enemmän akku voi ottaa kipeää tuosta ja tulee ongelmia mm starttiin kun jännite menee liian alas. Koska auto luulee akun olevan uusi ja 100%, pääsee ajamaan akun liian tyhjäksi.
Ilman muuta akkutakuu menee ja tuo resetti näkyy autosta lukemalla...
No kun jarrutetaan tai vakkari jarruttaa alamäessä, silloin ottaa energiaa talteen. Myös Jos akku on ns tyhjä, pitää siinä minimitasossa latauksen, eli lataa mitä liikkeelle lähdöt/startit kuluttaa.
Charge nappi vie koko homman idean polttoaineen säästämisestä, miksi ladata kalliimmalla bensalla akkua? Tarkoitettu esim jos ajo paikkaan jossa vaan sähköajo sallittu (ei suomessa) tai vedettäessä raskasta peräkärryä voi olla tarpeen pitää akku hyvin täytenä.
Ainahan noita ladataan jos mahdollista.
Eli tuo käytetty "epävirallinen" lyhenne tulee Model Year 2019. En tiedä miksi tuota alettu käyttää, vm.-19 laitettiin ennen...
Vastaavaan törmännyt mm. Teslan keskusteluissa kun jotain kysytty, saatetaan laittaa vastaus englanninkielisestä käyttöohjeesta lainaten. Kaikissa on kyllä...
Tuo käytäntö muuttunut, toki akkutakuu mutta ei saisikaan enään uutta vaan vastaavan käytetyn tai tehdaskorjatun.
Viesti ketjussa 'Outlander phev akun kunto' http://www.mitsubishiclubfinland.com/bbs/index.php?threads/outlander-phev-akun-kunto.62113/post-516682
Niitä on varmaan mennyt niin paljon että tehneet tuon ratkaisun. Taitaa mennä melkein kaikista jota on ajettu pääsääntöisesti sähköllä, aikanaan omanikin olisi mennyt ellei akkutakuun km olisi mennyt yli.
Missäs vaihessa tämä akkutakuu on niin mennyt, että käytettyä tilalle?
Vaikka kyllä esim Teslan akkutakuu on juuri tuollainen eli tehdaskorjattua tulee.
Käsittääkseni phev ei ole akuston esilämmitystä, läheskään kaikissa sähköautoissakaan ei ole. Se akunlämmitin on tavallaan akun "jäätymisen" esto, eli lämmittää senverran että kovaan pakkaseen jätettynä ei akku mene niin kylmäksi että estäisi auton käytön. Pohjoisessa voi tuo tilanne tulla...
Tämä juuri ongelma kun vikoja korjataan ja haetaan. Koskaan ei tiedä maksaako turhista operaatioista vai oliko esim tarpeellinen kalliin osan vaihto.
Tuttu vei joskus Volvon automaattilaatikko ongelman vuoksi merkkihuoltoon kun kolautti aina jonkun vaihteen päälle. Diagnoosi: koko vaihdelaatikko...
Se mitä näyttää täyteen ladattuna ei kovin paljon kerro, vähänhän tuo silti on. Minulla ei enään phev ole, mutta tuohon näyttöön vaikuttaa ihan sekin onko ilmastoinnin a/c nappi painettuna, rangesta katoaa oletuksena iso siivu kun kuvittelee olevansa kesällä jäähdytyksellä.
Paljonko oikeasti...
Kyllä androidauto toimii vaan puhelimen kautta. Siinähän sen idea on että kartat ja muu data on ajantasaista puhelimesta. Se että vaatii toisissa johdon on hieman hankala, lataus toki tulee samalla.
Ihan samalla teholla se lämmittää kun sähköajossakin, ottaa töpselistä mitä saa ja ajoakusta loput eli range kuluu. Ehjä auto lämpiää ihan normaalisti kun muutkin autot.