Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huom. This feature may not be available in some browsers.
JaniB sanoiOlitko tyytyväinen työhön?
Ajattelin hommata sieltä pumpun suoraan ja myydä tuon oman johonkin.
PSR eli Printsport Racing. Kannattaa kysästä.mitsuevo sanoiKenelläkään tietoa saako ayc pumppuihin ulkomailta/suomesta sitä sähkömoottoria? Evo X:ään löysin, mutta vanhempiin en.. Vai joutuuko vain käämityttää tuon vanhan jossain sähköputkassa...
mitsuevo sanoiKenelläkään tietoa saako ayc pumppuihin ulkomailta/suomesta sitä sähkömoottoria? Evo X:ään löysin, mutta vanhempiin en.. Vai joutuuko vain käämityttää tuon vanhan jossain sähköputkassa...
Tontsa78 sanoiNyt on taas st-motorsilla käyty. Olikohan neljäs kerta pumpun takia, mutta nyt pelittää taas eeva niinkö sen kuuluukin.
Onks muilla jumittanut solenoidit pumpuissa? Aika jännä et se solenoidi alko jumittaa St-Motorsin huollon jälkeen.
Kuulemma aika yleinen vika noissa pumpuissa.. :
housu20 sanoiItsellä muutama kuukausia sitten korjattiin pumppu, vaihettu se levy sisälle, tiivisteet ja yksi solenoidi (st-motorssilla) ja pelitti niinkuin piti, mut muutaman kukkauden. Nyt sytyttää kaikki valot ajoon lähdettyä muutaman kymmenen metrin jälkeen (ajonopeudella ei ole merkitystä). Kaasupohjassa virrat päälle testillä pumppu lähtee päälle ja selvästi tekee paineen järjestelmään. Missähän tällä kertaa voisi olla vikaa?
Tää kuvaus osuu juuri ongelmiin, auto saa käydä paikallaan vaikka tunnin mutta ei sytytä valoja kun vasta liikkeelle lähettyä.cubeqtio sanoiAyc-valo syttyy myös mikäli ei saa abs nopeustietoa joka pyörältä. Mikäli et liiku niin AYC-valo ei syty jos ABS vika. Valo syttyy ABS johdosta jos ajat noin 15sek ja AYC ei saa nopeustietoa.
Miten vikakoodit saa otettua? Saako ilman laitteita tai näkeekö jollain motonet luokan vikakoodinlukijalla vai pitääkö mennä liikkeeseen katsomaan?-JP- sanoiSaisko testerillä vika koodin ylös ? ABS puolen viat saattavat myös sytyttää AYC valot.
Maxxximus sanoiACD valot saa nollattua akun kengän irrottamalla, 10 sek riittänee.
Sit toi ABS koodien nollaus onnistuu kans ilman kummempia työkaluja:
pinnit 1 ja 4 (joku voi vahvistaa mun muistin pitävyyden) yhteen johdon pätkällä->
jarrupoljin pohjaan->
virrat päälle->
päästä jarrupoljin 3sek sisään sit pumppaa 10x alle 1sek painalluksia toistuvasti->
virrat pois päältä->
pinnit irti->
tarkista tulos->
HANAAAA!!! :driver
Vilasin tuota liitintä ja muuten selkee homma mutta 1pinnin paikka on autossa tyhjä??? Ja auto on siis Evo7.Maxxximus sanoiLuettua saa taas sillei et pinnit 1 ja 4 yhteen ja virrat päälle. Ja kattoo kui monesti abs valo vilkkuu.... pitkä vilkku=kympit, lyhyt vilkku =1 (ykköset)
Mihin tuon 1-pinnin puuttuminen vaikuttaa jos autoa tutkii vaikka evoskannilla? Vai vaikuttaako mihinkään?housu20 sanoiVilasin tuota liitintä ja muuten selkee homma mutta 1pinnin paikka on autossa tyhjä??? Ja auto on siis Evo7.
Otin vielä liittimen irti telineestä ja vilasin olisiko ponnahtanut ulos mutta takaa ei löytynyt "ylimääräisiä johtoja".
housu20 sanoiMihin tuon 1-pinnin puuttuminen vaikuttaa jos autoa tutkii vaikka evoskannilla? Vai vaikuttaako mihinkään?
onko kellää kokemusta? tai mitään kertomuksia? jos ei tähän haluu laittaa ni laittaa vaik yv mulle..simonsays sanoiAiheeseen liittyen, rre-sports lohjalla korjaa ja huoltaa pumppuja myös
Harri K sanoiEli ilmeisesti seiska/kasin ACD/AYC pumpun anturi on ns. huonompaa genreä ja kosteus jne pääsee jossai vaiheessa anturin rungon sisään ja aiheuttaa painekytkin vikakoodin. (vikavalot syttyy jo heti kun virrat kääntää päälle eli system check ei mene läpi).
Sama anturi on myös jossain ulkomaan vm ~2000 automaatti Lancerissa automaatin loota-anturina (mr483948 sama koodi siis).
Uusitun anturin uudemman painoksen koodi on puolestaan 2960A062. Tän hinta on vähän suolainen 290e.
samaa ongelmaa siis myös vanhemmassa anturissa Venäjän saitin mukaan paljonkin: (linkissä kuva puretusta anturista myös)
http://cedia-club.ru/forum/viewtopic.php?t=7535
Biim sanoiEntäpäs kun vikavalot syttyy vasta hetken ajon jälkeen? Käykö tuo uudemman painoksen anturi kuitenki E7/8 suoraan?
Sillon 90% varmuus että pumppu ei kehitä tarpeeksi painetta.Biim sanoiEntäpäs kun vikavalot syttyy vasta hetken ajon jälkeen? Käykö tuo uudemman painoksen anturi kuitenki E7/8 suoraan?
Divi sanoionko kellää kokemusta? tai mitään kertomuksia? jos ei tähän haluu laittaa ni laittaa vaik yv mulle..
Tunari-82 sanoiIte tilasin tuolta tuon korjaussarjan,(vaikka raistelikin maksaa mokomista osista noinkin paljon) mutta en kerennyt alkaa etsiä että kuka kerkeäisi ja koska, leikata noita laippoja.
http://www.ebay.co.uk/itm/Evo-4-9-AYC-ACD-Pump-Repair-Service-Kit-Mitsubishi-Evo-4-5-6-7-8-9-/321444359794?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item4ad793ae72
Tuon ohjeen mukaan tein homman,joka on kylläkin puolitiessä,kun ei ole vielä tuo korjaus sarja saapunut.
http://www.youtube.com/watch?v=ZrYjQat4KGE
Hitsin melkein vaatii että saa nuo pitkät pultit pois,kun ne ilmeisesti yleensä katkee tai katkaistaan.
Niin ja pitkää pinnaa,ettei riko tuota pumpun runkoa purkaessa,kun ainakin itselläni oli todella lujaa hapettunut osat kiinni.
Lauantaina tilasin osat ja seuraavan viikon perjantaina ne saapuivat,vielä kun joku kerkeäis kasata pumpunTunari-82 sanoiIte tilasin tuolta tuon korjaussarjan,(vaikka raistelikin maksaa mokomista osista noinkin paljon) mutta en kerennyt alkaa etsiä että kuka kerkeäisi ja koska, leikata noita laippoja.
http://www.ebay.co.uk/itm/Evo-4-9-AYC-ACD-Pump-Repair-Service-Kit-Mitsubishi-Evo-4-5-6-7-8-9-/321444359794?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item4ad793ae72
Tuon ohjeen mukaan tein homman,joka on kylläkin puolitiessä,kun ei ole vielä tuo korjaus sarja saapunut.
http://www.youtube.com/watch?v=ZrYjQat4KGE
Hitsin melkein vaatii että saa nuo pitkät pultit pois,kun ne ilmeisesti yleensä katkee tai katkaistaan.
Niin ja pitkää pinnaa,ettei riko tuota pumpun runkoa purkaessa,kun ainakin itselläni oli todella lujaa hapettunut osat kiinni.
MPa sanoiTäytyy itsenkin liittyä tähän kolme valoa taulussa kerhoon :seina Autona Evo 8 ja kilometrejä 112000.
Pari päivää sitten syttyi valot kuumalla kelillä. Nyt pysyneet poissa, mutta kaasupoljinkikalla ei aina nosta paineita ylös ekalla kerralla. Toisella kerralla saavuttaa paineet. Repair kitti on hyllyssä eli pitää jossain vaiheessa purkaa pumppu ja toivoa, että ei ole ihan pa****si syöpynyt.
mitsuevo sanoiJos se on ainoastaan halki siitä reunasta / kynnyksestä niin ei se mitään haittaa. Usein on myös toinen pultin korva halki puoliksi --> pidempi pultti ja mutteri. Ei kannata alkaa hitsaamaan menee pilalle kokonaan. Tärkeintä on että saat pumpun välilevyn vastinpinnan puhtaaksi ja tasaiseksi.
mikähän auto kyseessä? Meinaan kytkin on erilainen eri malleissa...housu20 sanoiOsaako joku kertoa millaisia vastuksia tuon AYC:n painekytkimen pitäisi antaa ehjänä lepotilassa?
Itsellä antaa 2,5kohm kaikkien napohjen välillä, onko siis söhä?
Jos on niin ei kellään sattuis olemaan toimivaa myytävänä?