Moro,
Olis tarkotus hidastaa välityksiä hitaalle puolelle. Hitaampia tehasvälityksiähän saa tohon nykyseen laatikkoon, mutta kustannustehokkaampi ratkasu vois olla Jeepin esim. NP231 jakis tai joku muu jossa etukardaanin lähtö kuskin puolelta pajeron laatikkoon. Pajeron omassa laatikossa vaan molemmat kepit kiinni jakiksen puolella joten vaikeaksi menee. Helpompi ehkä laittaa päävaihteistoki uusiksi eli joku Jeepin manuaalilaatikko NP231:sen eteen esim. AX5 tai AX15. Vaatii varmasti jonkinmoisia sovitelaippoja ym. rakennella koneen (4D56 TDIC -97) ja kytkinkopan väliin tai käyttää Pajeron kytkinkoppaa ja liittää sovitelaipoilla vaihteisto kytkinkoppaan. Onko jollakin kokemusta erilaisten vaihteistojen naittamisesta pajeron koneen jatkeelle? Pajeron pikkupuolen välityshän on 1,9:1 ja NP231:n välitys 2,72:1. Pajeron vakio kokonaisvälitys on n. 38:1 ja tolla Jeepin jakiksella päästäs n. 50:1. Eli olis kiva vaikka 38 tuumasilla renkailla. Vakiovälitykset vielä ihan OK offata 35 tuumasilla kumeilla mutta sais kieltämättä olla aavistuksen hitaammatki. Voimansiirtohan Pajerossa on omaa luokkaansa kestävyyden suhteen (vetarit, kardaanit, perät, murrokset) verrattuna muihin maastureihin. Näin väitän omista kokemuksista offroadsafareita ja kisoja ajettuani 35" x 15,5x15 swampereilla viritetyllä koneella ja liian nopeilla välityksillä. Joutuu fysiikanlakien mukaan voimansiirto aika tiukoille tolla kokoonpanolla, mutta ikinä en oo voimansiirrosta mitään rikki saanu ja tojotat, patrollit ja varsinki Jeepit ja Ranget vetariongelmissa tai murrosrempassa samoissa maastoissa voimansiirtoystävällisemmilläkin kokoonpanoilla.
Pohitaanpa tätä yhessä ;D
-Janne-
Olis tarkotus hidastaa välityksiä hitaalle puolelle. Hitaampia tehasvälityksiähän saa tohon nykyseen laatikkoon, mutta kustannustehokkaampi ratkasu vois olla Jeepin esim. NP231 jakis tai joku muu jossa etukardaanin lähtö kuskin puolelta pajeron laatikkoon. Pajeron omassa laatikossa vaan molemmat kepit kiinni jakiksen puolella joten vaikeaksi menee. Helpompi ehkä laittaa päävaihteistoki uusiksi eli joku Jeepin manuaalilaatikko NP231:sen eteen esim. AX5 tai AX15. Vaatii varmasti jonkinmoisia sovitelaippoja ym. rakennella koneen (4D56 TDIC -97) ja kytkinkopan väliin tai käyttää Pajeron kytkinkoppaa ja liittää sovitelaipoilla vaihteisto kytkinkoppaan. Onko jollakin kokemusta erilaisten vaihteistojen naittamisesta pajeron koneen jatkeelle? Pajeron pikkupuolen välityshän on 1,9:1 ja NP231:n välitys 2,72:1. Pajeron vakio kokonaisvälitys on n. 38:1 ja tolla Jeepin jakiksella päästäs n. 50:1. Eli olis kiva vaikka 38 tuumasilla renkailla. Vakiovälitykset vielä ihan OK offata 35 tuumasilla kumeilla mutta sais kieltämättä olla aavistuksen hitaammatki. Voimansiirtohan Pajerossa on omaa luokkaansa kestävyyden suhteen (vetarit, kardaanit, perät, murrokset) verrattuna muihin maastureihin. Näin väitän omista kokemuksista offroadsafareita ja kisoja ajettuani 35" x 15,5x15 swampereilla viritetyllä koneella ja liian nopeilla välityksillä. Joutuu fysiikanlakien mukaan voimansiirto aika tiukoille tolla kokoonpanolla, mutta ikinä en oo voimansiirrosta mitään rikki saanu ja tojotat, patrollit ja varsinki Jeepit ja Ranget vetariongelmissa tai murrosrempassa samoissa maastoissa voimansiirtoystävällisemmilläkin kokoonpanoilla.
Pohitaanpa tätä yhessä ;D
-Janne-